Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

Prenatal Yoga(Article for Palmie Bistro magazine by Ifigeneia Pearl)


Γιόγκα σημαίνει ένωση. Χρησιμοποιώντας την,καταφέρνουμε να ενώσουμε τα κομμάτια της ανθρώπινης ύπαρξης μας, (σώμα, νου, ψυχή και πνεύμα), να δημιουργήσουμε ισορροπία και αρμονία. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη τις περιόδους της ζωής μας, που βιώνουμε πολλές αλλαγές στο σώμα μας, μια αβεβαιότητα στην ψυχοσύνθεση μας, άγχος. Ειναι ιδιαιτερα ωφελιμη  επισης στη περίοδο της εγκυμοσύνης.
Η πρακτική της γιόγκα κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, βοηθάει στην πέψη, βελτιώνει την κυκλοφορία και γυμνάζει την σπονδυλική στήλη.Αντιμετωπίζει τους πόνους και άλλες πιθανές ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης (ναυτία, δυσκοιλιότητα, πρήξιμο, κράμπες, αϋπνίες,νευρα κλπ).Οι μητέρες συνήθως νιώθουν γαλήνη και ηρεμία κατά τη διάρκεια του μαθήματος και μετά από αυτό, κατάσταση η οποία μεταφέρεται στο έμβρυο και επηρεάζει θετικά τη σχέση μαμάς-μωρού.
Μια γυναικα σε ενδιαφερουσα χρειαζεται να μαθει τρόπους να απελευθερώνει τις εντάσεις που πιθανόν δημιουργεί η εγκυμοσύνη και η πρακτικη της γιογκα ειναι η ιδανικη για αυτο.
Μια μελλουσα μητερα μπορει να ξεκινησει ενα προγραμμα γιογκα από τον 3ο μήνα της κύησης μέχρι και τον 9ο  και μπορεί να εφαρμοσθεί ακόμα και από γυναίκες που δεν έχουν ασκηθεί ποτέ στην ζωή τους.
Η γιογκα για εγκυους αναζωογονεί την έγκυο δίνοντάς της μια αίσθηση υγείας και ευεξίας και την βοηθά να βρει το δικό της φυσικό ρυθμό και συγχρονισμό αναπνοής και κίνησης – πολύ χρήσιμο εργαλείο για τον τοκετό αλλά και για χαλάρωση και διαχείριση του πόνου.Βοηθά την μήτρα να δυναμώσει (λόγω σωστής αιμάτωσης) και το έμβρυο να πάρει σωστή θέση για τον τοκετό. Εκπαιδεύει την έγκυο να χαλαρώνει και να χρησιμοποιεί τις αναπνοές σωστά, γνώσεις σημαντικές για την έκβαση του τοκετού αλλά και για την μετέπειτα ζωή της. Με προσαρμοσμένες ασκήσεις ανάλογα με το τρίμηνο της εγκυμοσύνης που διανύει η κάθε ασκούμενη και σε συνδυασμό με την αναπνοή καλλιεργειται συνείδηση στο μυαλό, το σώμα, το πνεύμα αλλά και στο πνεύμα του μωρού που πρόκεiται να έρθει στον κόσμο. Το πρόγραμμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για την ενδυνάμωση της μήτρας και των μυών της λεκάνης αλλα και για την ανακούφιση από τα δυσάρεστα συμπτώματα της εγκυμοσύνης.Οι άσανας βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, στην τόνωση και ενδυνάμωση των μυών της μήτρας και του περινέου.Ιδανικη ασανα/ποζα ειναι η "γατα" cat - Cow οπου η αρχική στάση  ειναι γονατιστοί στα τέσσερα σημεία. Οι παλάμες είναι ακριβώς κάτω από τους ώμους, και τα γόνατα είναι ακριβώς κάτω από τους γοφούς.Με την εισπνοή  αφήστε την πλάτη να κάνει καμπύλη προς το πάτωμα ενώ το κεφάλι και ο κόκκυγας, κοιτάζουν ψηλά.Με την εκπνοή κυρτώστε την πλάτη, ανοίξτε τις ωμοπλάτες, ενώ παράλληλα τραβήχτε τους κοιλιακούς μύες προς τα μέσα και φέρτε το πηγούνι προς το στήθος.
Αλλες ασανες ιδανικες για την περιοδο της εγκυμοσυνης ειναι Baddha Konasana/Πεταλουδα και η Virabhadrasana 2 η' αλλιως σταση του πολεμιστη 2,ιδανικες για το ανοιγμα της λεκανης.
Σημαντικες επισης ειναι οι τεχνικές αναπνοής που  βοηθούν την μέλλουσα μητέρα και στον τοκετό.
Δύο είδη αναπνευστικών ασκήσεων είναι πολύ ωφέλιμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης: η Ujjayi, μια βαθιά, ήρεμη αναπνοή και η Nadi Shodhana (εναλλαγή των ρουθουνιών), που σύμφωνα με τη γιογκική παράδοση, συμβάλλει στην εξισορρόπηση της ενέργειας του σώματος. Είναι καλύτερα να αποφεύγεται οποιαδήποτε pranayama που περιλαμβάνει κράτημα της αναπνοής ή υπεροξυγόνωση.
Και τέλος, ας μην ξεχνάμε αυτό που τονίζουν οι γιατροί ότι, μια καλή εγκυμοσύνη προετοιμάζει και έναν καλό τοκετό.
Μετά τον τοκετό, οι μαμάδες συνήθως συνεχίζουν την πρακτική γιόγκα, καθώς αυτός ο χρόνος που αφιερώνουν στη φροντίδα του εαυτού τους γίνεται αναπόσπαστο μέρος της ζωής τους .





1 σχόλιο: